Gazete kağıdından oyuncak sepeti



Bu sepeti yaparken çok keyif aldım, özellikle figürlerde. Birazcık yamuk olmasına rağmen çok sevdim.
Tabanı yaparken koli kartonu kullandım. Kestiğim kartonun üzerine gazete kağıdı rulolarını yapıştırıp üzerine yine aynı ebatta kestiğim kartonu yapıştırıyorum. Üzerine ağırlık koyup kurumasını bekliyorum. Sonra, aldığım ruloyu katlayıp yapıştırdıklarımı yukaru doğru tutarak örmeye başlıyorum.



İstediğim yükseklikte tutma yerlerini belirleyip oradan geri dönerek örmeye devam ediyorum. Tutma yerleri bitince, tamanını örerek devam ediyorum.


Örme işlemi bitince, iç, dış ve tabanın tamamını sulandırdığım tutkalla boyuyorum. Kuruduktan sonra boyama işlemine geçiyorum.

Boyamada biraz sulandırdığım akrilik boya kullanıyorum.


En son çizdiğim hayvan figürlerini kartonun üzerine koyarak kesiyorum. Yine akrilik boya ile boyayıp, sepet üzerinde uygun bulduğum yere yapıştırıyorum.



Artık kullanıma hazır şirin bir sepetim var.

Not: Örerken elinizle çekerek ya da sıkarak örmezseniz, yamuklukluk olmayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder