Salça Kutusu İle Dekoratif Saksı


Malzemeler:
Salça Kutusu
Dergi sayfası
Karton
Tutkal
Akrilik boya
Metalik akrilik boya
Vernik
Fırça
Silikon tabanca
Yuvarlak metal

Kartonu 1 ya da 1,5 cm genişliğinde salça kutusunun yüksekliğine göre kestim. Salça kutusunun çevresini kapatacak kadar bu şekilde parçalar kestim. Kestiğim kartonları silikon yardımı ile salça kutusunun üzerine yapıştırdım. Üzerine tutkal sürdüm.

Dergi yaprağını 1 cm eninde üç kat katladım ve yapıştırdım, bu parçadan ili adet yaptım. Bu iki parçayı önce siyaha boyadım. Daha sonra önce bakır rengi parmaklarımla sürdüm, alttaki bakır rengi kapatmayacak şekilde yine altın renk boya sürdüm. Bu şekilde dergi yaprağı metal bir havaya büründü. Kurumaya bıraktım. Kuruduktan sonra bu parçalara bir parmak aralığında ortalayarak metal parçaları yapıştırdım.


Salça kutusunun etrafına karton yapıştırmıştım. Kartonları önce kahverengiye boyadım üzerine de ufak aralıklar bırakarak vizon rengi boya sürdüm. boya kuruduktan sonra, bir kat tutkal uyguladım.

Boya ve tutkal sürdüğüm kutuya metalik parçayı al ve üst tarafına şerit biçiminde yapıştırdım. En son vernik uygulayarak bitirdim.Bu şekilde iki çalışma yaptım; birini saksı, diğerini de kalemlik olarak kullandım.

Bu çalışmayı dondurma çubukları ile de yapabilirsiniz.

Aşağıya videoyu ekledim, iyi seyirler...


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder